VÄLKOMMEN!

"ÄPPLET"

måndag 5 november 2012

GOODBYE NY!


Central Park
En oas i NY som jag gillar skarpt!
Tog farväl av Central Park i morse med en 16 km:s runda i parken. Det kändes lite vemodigt, men samtidigt så vet jag ju att jag skall återvända hit minst en gång till innan jag lägger näsan i vädret. Efteråt gick Corinne och jag till vårt favoritpleis Corner Cafe för att äta en stadig frukost. Det blev amerikanska bagels med philadelfiaost, juice, jogurt och riktigt gott (men mycket) kaffe. 

Det blir en lång resa hem. Först en åtta timmars flight från Newark till Arlanda. Där får vi sedan vänta hela dagen på flyget till Krombi. Eventuellt gör vi en blixtvisit och hälsar på Jon (vår son) i  Stockholm. Sedan borde vi landa i Krombi på tisdagskvällen klockan 18:35. Hoppas att Burkkis taxi sedan tar oss till Marstrandsvägen. På onsdagen borde jag vara tillbaka på rektorsexpeditionen i Bosund skola. Det är vad jag hoppas och tror, men den här resan har åtminstone lärt mig att inte ta något för givet.

PS
Många har följt vår resa till NY både här i bloggen och på FB. Corinne och jag vill tacka er alla för alla uppmuntrande kommentarer. Ett speciellt tack vill vi rikta till Kirsi i Stockholm. Du är en fantastisk vän! Trudelutt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar