VÄLKOMMEN!

"ÄPPLET"

tisdag 6 november 2012

HOME SWEET HOME

Flygresan över Atlanten gick riktigt bra denna gång. Både Corinne och jag sov en hel del. Vi landade på Arlanda klockan 7:20. Ringde Jon och frågade om han hade lust att träffa sina gamla föräldrar. Det ville han nog, men eftersom han bara kunde slita sig en timme från studierna, bestämde vi oss för att det får bli en annan gång. Vi sökte i stället efter ett par sköna stolar på flygfältet och beredde oss på en lång (ca 10 timmars) väntan på att planet till Finland skulle avgå.

Appråpå kändispoäng så bongade jag faktiskt en 2+-poängare på Newark International i går kväll. Vid securitychecken stod jag nämligen bakom Idol-Darin! Förstår inte varför han flyger Economy, men antar att skivförsäljningen inte går så bra. I normala fall skulle Darin-bongen renderat mig två poäng, men eftersom jag också fick känna hans fotsvett, så förstärks tvåan med ett plus.

En glad överraskning väntade oss på hemmaplan. Mommo hade varit och städat vår lägenhet. Det kändes riktigt bra att återvända till vardagslunken på Marstrandsvägen 9 C 6.

Nu avslutar jag min blogg, men lovar att återkomma då det blir dags för ett nytt maratonäventyr.

Yours Ingo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar