VÄLKOMMEN!

"ÄPPLET"

onsdag 31 oktober 2012

ÄNTLIGEN!

Väckning i morse 04:30. Havregrynsgröt och kaffe i vanlig ordning. Strax före fem blev vi upplockade av Burkkis Taxi som förde oss till Krombi. Därifrån med pyjamasflyget till Arlanda. Väl framme där visste ingen om vårt flyg till USA skulle lyfta. Det blev en dryg timmes nervös väntan. Två av NY:s tre flygplatser hade öppnat för trafik i liten skala sades det. Vi visste inte ens om vår flygplats fanns bland dem. Reseledarna från Springtime var minst lika nervösa, men plötsligt sken en av dem upp och meddelade att det blir åka av! Jag utstötte ett våldsamt jubelvrål och sedan var det bara att påbörja den automatiska incheckningen. Svårt för en gammal man, men jag lyckades efter viss möda få ut våra boardingcards.

Nöjda och glada ombord!
Klockan 10:40 äntrade vi SAS direktflyg till Newark International Airport. Breda leenden kunde skönjas på alla resenärers läppar. Jippiii! Flygresan över Atlanten tog ca 8 timmar och allt gick bra för mig, men Corinne blev allt blekare efterhand. Hon klagade på huvudvärk, illamående och var blek som ett lakan. Jag tillkallade en av flygvärdinnorna. Hon var av den där änglalika sorten och förstod att genast ge syrgas åt patienten. Vid landningen såg hon dessutom till att en riktigt hygglig läkare satt vid min frus sida. Efter landningen så var det dags att strama upp sig ordentligt för FBI och de amerikanska tulltjänstemännen. Det gick riktigt bra. Hade faktiskt större problem på Arlanda då den kvinnliga passkontrollören tittade på mig väldigt länge och till sist vänligt men bestämt sa att jag skulle stänga munnen! Jag antar att passfotot från 2004 inte riktigt överensstämde med dagens "outfit"! Under bussresan till hotellet spydde stackars Corinne två gånger. Jag satt också och bara gapade, men det var av helt andra orsaker. 
Nu sover frun bort sin jetleg, medan jag är som en speedad Duracelkanin. Tror bestämt att jag skall gå ut och vandra lite på stan en stund innan jag kryper ner hos henne i vår fina, men något antika hotellsäng.

PS
Min premiärvandring på Broadway blev ganska speciell eftersom jag fick kryssa mellan häxor, benrangel och andra suspekta varelser. NY:s borgmästare har ställt in Halloweenfirandet i år, men uppenbarligen glömt att informera frankensteinarna om detta!
Jag har fotat en hel del och har många fina bilder. Tyvärr har jag vissa problem med att ladda upp dem i min blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar